HANDELSBETINGELSER 
RETUR OG REKLAMATION
14 DAGS FORTRYDELSESRET Nogle varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten heri blandt Specialiteter (fødevare).

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, søndag, grundlovsdag, juleaften eller nytårsaften, forlænges fristen til den efterfølgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

VIGTIG: Vi forventer, at du afsender varerne retur hurtigst muligt, da dette giver andre mulighed for, at kunne købe den pågældende vare. 

RETURNERING Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

Skagen Interiør
Vestre Strandvej 4
9990 Skagen


OBS! Ved tilbagelevering skal du sørge for at varerne er forsvarligt indpakket. Varen/varerne skal sendes retur i væsentlig samme stand, som da du modtog vare/varerne og det er dig, som afsender der bærer ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den/dem. Gem ALTID postkvittering eller evt. track and trace nummer, så du på den måde altid kan finde dokumentation for, at pakken er afsendt, hvis uheldet er ude.
TILBAGEBETALING 
Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Beløbet bliver altid tilbageført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du f.eks. betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Beløbet skal ifølge forbrugerreglen tilbagebetales inden der er gået 14 dage fra modtagelsen af varen, vi bestræber os dog på at tilbagebetale pengene umiddelbart efter modtagelsen af returvaren/varerne.
Vær opmærksom på, at der kan gå op til 30 dage, hvis du har betalt med Mastercard.

BEMÆRK: Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:
Du har reelt taget varen i brug hvis mærkatlabel er aftaget helt eller delvist, eller hvis den mangler
Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
Du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer
Du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.

Hvis du har taget varen i brug ud over hvad der er nødvendigt for at kunne konstatere varens art, egenskaber og den måde den fungerer på, forbeholder vi os retten til, efter en konkret vurdering i hvert tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen helt bortfalde. Du hæfter altså kun for eventuel forringelse af varens værdig, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og dem måde de fungere på. Emballagen/ Indpakningen af varen skal behandles med omhu, her tænkes specielt på sko-, parfume- og smykkeæsker, så vi kan genbruge dem - hvis ikke kan der fremkomme værdiforringelse af varen.

REKLAMATION - HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN 
Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
BETALING OG SIKKERHED
Hos Skagen Interiør kan du benytte følgende betalingskort:
Dankort, VisaDankort, eDankort, MasterCard, VisaElectron og Mobilepay.
Der kan være forbundet et kortgebyr ved brug af enkelte betalingskort. Gebyrets størrelse i DKK og dets %-vise andel af totalbeløbet, kan du se i parentesen under ”Betalingsmetode” før du gennemfører din ordre.
Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Det beløb du skal betale bliver ikke trukket fra din konto før vi har sendt varen(e). 
Når du betaler med kreditkort hos Skagen Interiør benyttes en SSL-Gateway (Secure Socket Layer), som krypterer dine kortoplysninger.
PRIVATLIVSPOLITIK
Formål med cookies på vores webshop er, at gemme dine indstillinger, lave trafikmåling samt statistik. Vi målretter og frekvensstyrer annonceringen, og i sidste ende, gør vi din bestilling nem og sikker. 
PERSONDATA
Personoplysninger afgives aldrig til tredjepart, med mindre du selv udtrykkeligt giver samtykke hertil, og vi indsamler ikke personoplysninger, uden at du selv har givet os disse oplysninger ved registrering, køb eller deltagelse i en undersøgelse m.v. Du afgiver dine personlige oplysninger på eget ansvar. Personoplysninger bruges til at gennemføre det køb eller den service, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med.
I det omfang, der behandles personoplysninger om dig, har du ifølge persondataloven ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, der kan henføres til dig. Såfremt det viser sig, at de oplysninger eller data, der behandles om dig, er urigtige eller vildledende, har du ret til at kræve disse berigtiget, slettet eller blokeret. Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger om dig gøres til genstand for behandling. Du kan også til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Du har mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data vedrørende dig. Klage indgives til Datatilsynet, jf. persondatalovens § 58, stk. 1.
KLAGEMULIGHED
Du er selvfølgelig altid velkommen til, at kontakte os enten på mail eller telefon, hvis du vil klage over en vare, som du har købt hos Skageninteriør.dk, på denne måde kan vi hurtigt (forhåbentligt) løse sagen.

Du kan også indgive en klage over en vare, som du har købt hos os, til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Såfremt vi ikke kan nå til en fælles løsning gennem Center for Klageløsning, har du adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet.


ER DU I TVIVL?
Er du i tvivl, er du velkommen til at kontakte os på mail@skageninterior.dk
Med venlig hilsen
Skagen Interiør
Vestre Standvej 4, 9990 Skagen